Geoblog.pl    pawelgosia    Podróże    Podróż pełna barw    Przyjemne miasto z romańskimi katedrami

Przyjemne miasto z romańskimi katedrami

Francja
Francja, Toulouse

5 kwietnia
Gdy robi się jasno wychodzimy w kierunku centrum. Mamy do przejścia około 7km. Część drogi wiedzie nad rzeką. Tuluza wydaje nam się bardzo przyjemnym miastem. Wchodzimy w stare miasto i spacerujemy po klimatycznych uliczkach. Odwiedzamy 3 piękne kościoły: katedrę Saint Etienne, kościół Eglise des Jacobins oraz katedrę Saint Sernin z największą ilością zachowanych romańskich elementów w Europie. Zaglądamy też do kaplicy Chapelle des Carmelites z obrazami i pieknie malowanym sklepieniem. Potem małe zakupy i idziemy na dworzec. Mamy ze 2h do naszego flixbusa do Bordeaux. Podchodzi do nas pani z całą stertą wielkich walizek i prosi abyśmy jej je popilnowali bo ona potrzebuje gdzieś skoczyć na 5-10 minut. Wraca bardzo wdzięczna za popilnowanie i pyta się czy chcemy kawy. I przynosi nam dwie dobre kawy. My dzielimy się ciastkami :)