Geoblog.pl    pawelgosia    Podróże    Podróż pełna barw    Zielone góry na północy wyspy

Zielone góry na północy wyspy

Hiszpania
Hiszpania, Chamorga

31 marca
Budzi nas cudowny koncert ptaków dookoła. Pakujemy się, jemy "wielkanocne" śniadanie i ruszamy dalej. Schodzimy w dół doliny w kierunku oceanu mijając kolejne kaktusy i skałki. Północ wyspy jest dużo bardziej zielona niż południe. Widzimy kozy skaczące dookoła po skałach i wchodzące prawie pionowo w górę. Nad oceanem jest mała wioska bez dojazdu. Jest kilka zielonych ogródków, jest nawet bar. Dochodzimy na plażę z totalnie czarnym piaskiem. Wskakuję do wody aby się ochłodzić. A potem ruszamy inną drogą pod górę. Podchodzimy do latarni morskiej dawną drogą z brzegu morza ułożoną z kamieni. Jest gorąco i słonecznie. Z nad latarni jest piękny widok na dwie strony. Chwila odpoczynku i ruszamy dalej. Od oceanu mamy 600 metrów podejścia w pionie. Mijamy od czasu do czasu ludzi, którzy wybrali się na jednodniowe wycieczki. Dochodzimy na górę i podziwiamy widoczek na dolinę, którą szliśmy rano. Schodzimy w dół w kierunku Chamorgi. Po drodze jeszcze jeden punkt widokowy i jesteśmy w wiosce. Wyciągamy w krzaków wodę na kolejny dzień. Stajemy na końcu wioski i czekamy na stopa. Ruch jest minimalny, ale po pół godzinie zabiera nas fajna para. Jedziemy z nimi 11km do El Bailadero. Stamtąd oni jadą dalej w dół, a my chcemy się trzymać głównego grzbietu. Wysiadamy na pięknym punkcie widokowym i podziwiamy widoczki na obie strony. Potem przechodzimy kilkaset metrów i za skrzyżowaniem machamy na pierwsze auto, które się zatrzymuje i nas zabiera. Pan mówiacy tylko po hiszpansku to wyzwanie dla moich bardzo podstawowych umiejętności posługiwania się tym językiem. Nasz kierowca jest po prostu świetny, więc próbuję rozmawiać całą drogę. Mieszka w La Lagunie i pracuje w lasach jako osoba walcząca z pożarami. Wysiadamy na skręcie na Pico del Ingles. Mamy stąd kilometr na ten piękny punkt widokowy. Idziemy przez przepiękny las pełny porostów i zielonych "wodorostów" zwisających z gałęzi. Po kilkuset metrach w bok odbija droga wykuta w skale, która wygląda bardzo magicznie. Dochodzimy na punkt widokowy. Widoczek jest na dwie strony. Z jednej strony ta część gór Anaga w której byliśmy, a z drugiej strony reszta gór, La Laguna i Santa Cruz i masyw Teide niknący w chmurach. Jemy kanapki i ruszamy z powrotem do głównej drogi. Na głównej drodze skręcamy w kierunku La Laguny i po niecałym kilometrze dochodzimy do miejsca o nazwie Cruz del Carmen. To kolejny punkt widokowy i początek ścieżki spacerowej przez piękny las. My tą ścieżką zaczynamy schodzić w kierunku La Laguny. Dochodzimy do końca parku narodowego i na skraju miejscowości Las Mercedes szukamy miejsca do spania. Okazuje się, że świetne miejsce, w głębokich krzakach pod eukaliptusem jest dosłownie 50m od nas. Rozkładamy karimatki, materacyki i śpiworki, jemy kolację i idziemy spać. W nocy krótki deszcz przypomina nam, że jesteśmy na północy wyspy i przydałby się jednak tu namiot. Przykrywamy się tropikiem i to wystarcza. Deszcz na szczęście szybko przechodzi.